Bartek Popiel - kurs online

Bartek Popiel – jak zarobił na kursie online 100 000 dla WOŚP [case study, narzędzia]

Transkrypcja filmu: Bartek Popiel – kurs online

Siemaneczko! W tym video opowiem Ci o świetnej kampanii Bartka Popiela, która wygenerowała prawie 110 tys. zł dla wośp i to jeszcze w dwa dni. Powiem też o narzędziach jakie użył Bartek, i jakie korzyści z tego mają wszyscy naokoło w zasadzie. Tylko na początku jedna bardzo ważna rzecz. To są wspaniałe clikbajty 110 tys. w dwa dni to dobry wynik, świetny wynik

Duży sukces łatwo i szybko?

Są to oczywiście fakty i fajnie się klikają. Natomiast musisz wiedzieć. Ja też często mówię o tym na kanale, że pomimo tego, że mamy świetne możliwości dzisiaj: kryptowaluty, NFT kursy online i bardzo dużo opcji na zarabianie w sieci, to na własnym biznesie, żeby osiągnąć sukces trzeba po prostu zapieprzać. Szczególnie w pierwszych latach tej działalności.

No i Bartek robi teraz takie wyniki w dwa dni, natomiast pisze bloga od 2008 roku i to, że dzisiaj możemy nagrać film o tym, że przeprowadził naprawdę fajną kampanię z dobrym wynikiem i pomógł bardzo wielu ludziom, to efekt wielu lat ciężkiej pracy i chciałbym, żeby to mocno by brzmiało już na samym początku, bo widzę w internetowych taką tendencję do opowiadania, że dzisiaj to tak wszystko łatwo i prosto. Tworzysz kurs online i masz dochód pasywny i zamówienia same wpadają, a to jest tylko prawda po części.

Jak zrobić dobrą kampanię

Pokażę ci narzędzia jakich Ty możesz użyć, gdybyś chciał lub chciała zrobić coś podobnego w swoim biznesie. Jak to zrobić żeby działało to automatycznie jak właśnie u Bartka w kampanii. Jeśli masz jakieś pytania to komentuj. Jeśli mam powiedzieć o czymś więcej to chętnie odpowiem w kolejnych filmach, bo na tym kanale mówimy właśnie o biznesie online głównie, o biznesie na WordPressie.

No a teraz wróćmy do głównego wątku. Idea była taka, żeby nagrać kurs online, bo to jest kurs audio, który się nazywa “Vademecum twórcy” i sprzedawać go przez 30 godzin, bo to jest 30 finał WOŚP, 30 stycznia. O samej kampanii Bartek mówi więcej na swoich social mediach, a także widziałem wywiad z Bartkiem już po tej kampanii, w której opowiada więcej szczegółów. Wszystkie materiały jakie znalazłem, podlinkuję tobie w opisie do tego filmu.

Przejdźmy do Bartka landing Page’a, bo idea była taka, żeby właśnie sprzedać ten kurs, który nagrał, bo to jest kurs w formie audio w 30 godzin. Ta symbolika 30 tutaj była motywem przewodnim i tak wyglądał ten landing page. Oczywiście licznik już jest nieaktywny, ponieważ ta oferta dobiegła końca podczas 30 finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Szczerze mówiąc ja pewnie tak jak wiele osób, które znają Bartka Popiela, nie czytałem w ogóle tego Landing Page’a, tylko tutaj i tu jest instrukcja krok po kroku co trzeba zrobić. Natomiast na landingu są oczywiście wymienione te produkty, które można nabyć. No i cena była symboliczna, ponieważ kwota minimalna jaką Bartek ogłosił, że trzeba wpłacić to minimum 30 zł. No i teraz wszystko co trzeba było zrobić to przesłać potwierdzenie na kontakt@liczysiewynik.pl czyli najpierw kliknąć w skarbonkę i wpłacić. No i to jest właśnie ta duża kwota i jak widać ponad 2300 ludzi ostatecznie wzięło udział. Ta skarbonka jeszcze troszkę działała po niedzieli, coś Bartkowi się wystarczyło, więc to było też przedłużone.

Jakie narzędzia do zrobienia kampanii

Ale tak jak mówiłem wcześniej nie chcę tutaj wchodzić w szczegóły tej akcji, bo chcę ci powiedzieć o głównej idei i o tym jakich narzędzi do tego można użyć. No i teraz przesyłamy potwierdzenie na maila. W wiadomości zwrotnej otrzymujemy link, do tego, żeby zapisać się na kurs online. No i omówmy sobie narzędzia jakich do tego można użyć. Jeśli masz jakieś pytania to śmiało pisz w komentarzu.

Przede wszystkim strona internetowa, na której powstał landing page, może być zbudowana w Gutenbergu. Ja bardzo lubię natywny edytor WordPressa i w Kadence Blocks i na Kadence Theme. Na tym landing page, były takie podstawowe funkcje jak scrolowanie po kliknięciu w przycisk. To można zrobić bez WordPressa, za pomocą HTML nawet i potem link do strony zewnętrznej i to w zasadzie wszystko jeśli chodzi o landing, więc można go w bardzo prosty sposób wyklikać.

Kolejną czynnością jaką musieliśmy zrobić, to wysłać mail, który spełnia dwa warunki, a więc ma odpowiedni temat i załącznik. Żeby to zautomatyzowane, czyli żeby nasza skrzynka mailowa wysyłała automatycznie odpowiedzi, możemy użyć narzędzi do automatyzacji.

Narzędzie do automatyzacji e-mail

Obecnie najpopularniejszym narzędziem do tworzenia automatyzacji jest Zapier, który łączy już trzy tysiące aplikacji ze sobą i te aplikacje mogą wykonywać różne czynności. Łączyć ze sobą aplikacje, które na co dzień ze sobą nie gadają, mówiąc kolokwialnie. I wszystko można zrobić oczywiście bez kodowania, czyli po prostu wyklikać w panelu. Co ciekawe, Zapier ma darmową wersję, w której można na ten moment wykonać do 100 zadań w miesiącu, a zapy odświeżają się co 15 minut.

Co to znaczy w praktyce, że odświeżają się co 15 minut? Raz na 15 minut, Zapier sprawdza czy jest zadanie do wykonania. Na dzisiejszym przykładzie wygląda to tak, że w darmowej wersji raz na 15 minut, Zapier sprawdza skrzynkę Bartka Popiela, czy tam jest wysłany mail, który zawiera określony temat i załącznik. Jeśli tak, to odsyła maila z konkretnym linkiem do rejestracji na szkolenie. Akurat w przypadku tej kampanii jeśli mamy 100 zadań w miesiącu, no to nie da rady zrobić tego za darmo. No bo tutaj jak widzieliśmy, dwa tysiące trzysta osób ponad wsparło tę akcję.

Oczywiście jest bardzo dużo różnych narzędzi, które działają podobnie jedne są bardziej intuicyjne, inne mniej. Jedne mają więcej opcji, drugie mniej, więc Zapier to nie jest jedyna możliwość, ale na pewno to jest bardzo intuicyjne i łatwe rozwiązanie. W płatnych planach możesz mieć odświeżenie nawet co minutę. No i kiedy to jest ważne?

Na przykład jeśli na stronie można poprosić o ofertę, czyli ktoś wypełni formularz i prosi o ofertę na jakąś tam rzecz, którą sprzedaje w twojej firmie i handlowiec dostaje SMS z numerem telefonu tej osoby, która przed chwilą, gdzieś tam na stronie zostawiła kontakt. No i wtedy to jest różnica, czy odpowiemy na tę wiadomość w ciągu pięciu minut czy w ciągu 25. Z tego względu, że Zapier odświeżył nam to już po minucie, więc po minucie tego sms-a, od pozostawienia kontaktu zostawiliśmy.

Mógłbym o tym sporo opowiadać, ale przechodzimy dalej. W momencie, gdy Zapier, czy też inne narzędzie, zwraca nam tego maila ze skrzynki Bartka Popiela, możemy dołączyć do kursu za darmo. No i teraz jak to zrobić? Na przykład na WordPressie, którym zajmuję się zawodowo, więc tutaj wiem najlepiej, jak to zrobić. Można ustawić darmowy produkt w WooComerce, który jest połączony np. wtyczką TutprLMS.

To jest taka wtyczka do budowania platform kursowych, która co ciekawe występuje też w wersji darmowej. Woocomerce też jest darmowym rozszerzeniem do WordPressa. No i wysyłamy link do takiego produktu, który może być też w sklepie ukryty i tam użytkownik kupuje, oczywiście w cudzysłowie, bo za darmo. No i pozostawia swoje dane i ma dostęp do platformy konkursowej.

Zbiórka WOŚP Bartka Popiela

No a wracając do samej akcji, no to jakie tutaj mamy korzyści, kto przede wszystkim ma korzyści? WOŚP dostał od fanów Bartka ponad 100 tysięcy złotych, więc wynik jest naprawdę kozacki. Do tego korzyści mamy my, którzy jesteśmy na tym kursie, ponieważ dostaliśmy bardzo wartościową wiedzę, za naprawdę niewielkie pieniądze. No bo jeśli ktoś wpłacił minimalną kwotę, no to za 30 zł dostał sporo godzin skondensowanej wiedzy i naprawdę konkretnych przypadków.

No i oczywiście korzyści ma również Bartka firma, ponieważ do kursu dołączyło 2300 osób, a to są osoby, które jeśli ten kurs będą konsumować to poznają lepiej Bartka, lepiej Bartka i inne produkty, dołączyły do listy mailingowej Bartka. Ta lista powiększyła się w jakiś sposób. Ona, tak jak Bartek mówi o samym kursie, ma 50 tysięcy osób, które są zainteresowane produktami i tym co mówi Bartek, więc i tak już jest mega pokaźna, ale to właśnie pokazuje wiele lat tej pracy, o których wspomniałem na początku.

Także podsumowując, naprawdę fajna akcja gdzie mamy win win win, czyli trochę rozszerzenie zasady win win, bo tutaj jest WOŚP wygrany, kursanci są wygrani i Bartek jest wygrany, jego zespół, więc naprawdę fajnie to wygląda.

Jeśli chcesz więcej takich casów na tym kanale, to daj łapówkę w górę, subskrybuj. A jeśli masz pytania o narzędzia, które wymieniłem, to bardzo chętnie szerzej odpowiem w kolejnych filmach. Do miłego usłyszenia, albo zobaczenia. Hej.

Zobacz inne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.