Facebook Shops. Zakupy bez wychodzenia z aplikacji

Niebawem wypróbujemy nowe narzędzie: Facebook Shops. E-commerce wchodzi do mediów społecznościowych – epidemia koronawirusa zainspirowała twórcę Facebooka i wprowadza on zakupy online. Ideą, jaka za tym stoi, jest pomoc biznesom (zwłaszcza tym mniejszym, lokalnym) przenieść się do sieci.

Zakupy przez Facebooka i Instagrama

Nie da się ukryć – panedmia jeszcze bardziej przykleiła nas do mediów społecznościowych. Chętnie sprawdzaliśmy, co dzieje się z naszymi ulubionymi restauracjami, kawiarniami albo czy lubiana przez nas marka oferuje jakieś rabaty. Nic dziwnego, że gigantyczny portal dostrzegł w tym możliwość swojego rozwoju i zaoferował swoim użytkownikom otworzenie internetowego sklepu zupełnie od zera (i dał kilka możliwości dostosowania jego wyglądu).

Czego możemy się spodziewać? Internauci zapiszą produkty, które im się podobają, i oczywiście złożą zamówienia – a wszystko to bez wychodzenia z aplikacji. Możliwe będzie również uruchamianie programów lojalnościowych. Oznacza to, że tak, jak zbieramy pieczątki w kawiarniach czy lodziarniach, które odwiedzamy osobiście, tak bez problemu będziemy zbierać punkty w ulubionych miejscach w sieci.

Masz sporą społeczność na Instagramie? Być może wykorzystasz to bardzo sprawnie do sprzedaży, bo z poziomu swojego profilu będzie można kilkoma kliknięciami założyć sklep. Wstępny zarys zobaczysz to w tym filmie:

Kontakt z klientem na Facebook Shops

Jeśli chodzi o bezpośredni kontakt klienta ze sprzedawcą – tu z pomocą przychodzi kolejny produkt imperium Zuckenberga, czyli WhatsApp. Oczywiście wciąż mogą służyć do tego tradycyjny Messenger albo Instagram Direct. Komu obojętny jest modny ostatnio worklife balance, na pewno doceni możliwość szybkiego kontaktu w sprawie zakupów.

Oczywiście Facebook przewiduje również korzyści dla siebie. Mimo że założenie sklepu jest bezpłatne, sprzedawcy wciąż będą płacić za reklamy – a tych na pewno przybędzie, jeśli na Facebooku zjawi się więcej firm sprzedających bezpośrednio. Pojawiają się komentarze, że Facebook zaczyna stawać w szranki z Amazonem, eBay’em czy Etsy. Efekty tego zobaczymy już niebawem.

Facebook Shops a inne platformy

Facebook współpracuje z Shopify, Big Commerce, WooCommerce czy Channel Advisor. Nas oczywiście interesuje najbardziej WooCommerce i wiadomo już, że zmiany wprowadzone z poziomu sklepu będą się automatycznie pojawiać w Facebook Shops.

Odkąd wybuchła pandemia, wiele osób zastanawiało się, jak przenieść swój biznes do internetu. Facebook przynosi rozwiązanie, z którego na pewno skorzystają tysiące osób. Jak się rozwinie tej projekt? Na pewno chętnie się temu przyjrzę za jakiś czas, szczególnie w odniesieniu do WooCommerce.

Facebook Shops

Dodaj komentarz

Copy link
Powered by Social Snap