WPFunnels – lejki sprzedażowe
W tym filmie pokażę Ci bardzo fajną wtyczkę do tworzenia lejków sprzedażowych. W momencie, gdy ktoś jest na naszym landing page’u i chce coś kupić, możemy mu coś dosprzedać, zaproponować, jeśli nie chce czegoś dokupić. Ogólnie stworzyć kilka wariantów. Właśnie Ci za chwilę jeden z tych wariantów pokażę. Pokażę też Ci, jak tworzymy te lejki. Jeżeli oglądasz ten film na stronie mojego produktu w sklepie, to bardzo Cię serdecznie pozdrawiam. Na dole jest formularz, jeśli masz jakieś pytania. No a my lecimy z tematem.
Hosting dla WordPressa
Partnerem kanału jest firma Smarthost i to właśnie na Smarthost postawiłem sobie tego landing page. No i też włąsnie na Smarthost mogę szybko skopiować każdą stronę, więc postawię to również na Elementorze, bo teraz będziemy działać na Gutenbergu, bo ja domyślnie działam na Gutenbergu. Natomiast pokażę Ci też w tym filmie, jak to można wyklikać za pomocą Elementora.
Żeby nie przedłużać, lecimy dalej. Jeśli film będzie dla Ciebie wartościowy, czegoś się dowiesz, to śmiało zmieniaj przycisk z czerwonego na szary i subskrybuj ten kanał, a my lecimy z tematem. Oczywiście, jeśli masz jakieś pytania, to pisz śmiało komentarz.
Wtyczka WPFunnels
Jest to wtyczka WPFunnels i ona robi takie rzeczy. Myślę, że najlepiej pokazać na przykładzie. W momencie gdy ktoś trafia na landing page, to jest akurat landing page, który możesz sobie zaimportować w ramach działania tej wtyczki. Jeszcze jedna rzecz wtyczka występuje w wersji darmowej i płatnej. Wersja darmowa jest fajna, ma dosyć mało opcji, natomiast jest całkiem ok. Znajdziesz ją w repozytorium WordPress. Ja będę mówił o wersji płatnej, którą można kupić od twórców WPFunnels albo u mnie w sklepie na WPziomku. No bo ja kupiłem licencję Lifetime Unlimited, czyli do końca życia produktu dostajemy aktualizację, no i ja mogę ją sprzedawać bez ograniczeń.
No i teraz, w momencie, gdy klikam “Kup szkolenie”, ja tak sobie opowiadałem i kliknąłem w międzyczasie. Tutaj mam landing page, mogę kupić kurs Gutenberga i Kadence Pro. Faktycznie taki kurs sprzedaje, akurat nie tutaj. Linki też znajdziesz w opisie. Klikam “Kup szkolenie” i to co się nam rzuca w oczy, dla osób które znają WooCommerce to to, że mamy tylko 3 pola. Oczywiście tych pól może być więcej. Znaczy oczywiście w tej wtyczce, to nie jest takie oczywiste dla użytkowników WooCommerce. Więc może być więcej, możemy tutaj dodać adres i inne potrzebne nam pola. Możemy też stworzyć własne pole, co ciekawe. Nie wiem, potrzebujemy mieć numer buta klienta, tutaj możemy dopisać.
Jak tworzyć lejki sprzedażowe
Pokażę Ci to wszystko, jak edytować. I tutaj możemy robić tzw. upselling, a to też się nazywa order bumps. No i w momencie, gdy klikniemy, dodaje nam się automatycznie do koszyka w promocji – Kadence Conversion. To jest w ogóle inna, bardzo ciekawa wtyczka, którą ja też akurat mam w sklepie. Tak całkiem przypadkiem tutaj się znalazła.
No i teraz mamy łączną kwotę za zamówienie powiększoną właśnie o ten produkt, więc bardzo łatwo coś tutaj dosprzedać. Klikam “Place order” no albo możesz sobie oczywiście przetłumaczyć na to, co potrzebujesz. I tutaj mam: “Czekaj! Mam dla Ciebie świetną wtyczkę. Dzisiaj 50% taniej.” Czyli WPFunnels – lejki sprzedażowe. No i mogę ją również dodać do koszyka. Klikam “Dodaj” i mam podsumowanie koszyka. Kupiłem trzy rzeczy, zaczynałem jedną, a potrzebowałem 3. Jest jeszcze jeden scenariusz, więc ja sobie wejdę jeszcze raz. Tak wygląda WPFunnels, a tak wygląda podgląd.
Oczywiście wszystko o czym mówię jest zawarte w opisie, więc jeśli potrzebujesz konkretne wątki, to możesz sobie przejść do spisu treści. Czyli może być tak np. kupuję szkolenie, tutaj nic nie kupuję, zostawiam to. Czekaj, chcę taką wtyczkę, ale zakładamy, że ktoś nie ma 129$ i klika “Nie, dziękuję”. No i teraz możemy zrobić takiego downsella. Czyli “Twoje zamówienie jest już gotowe, ale mam dla Ciebie jeszcze jeden prezent. Weź 50% zniżki” Tutaj mega perswazyjne teksty ogarniamy. I ktoś ma z zaproponowanego e-booka “Pięć kroków do bezpiecznego WordPressa” (ten e-book ogólnie jest za darmo akurat. Możesz go sobie go pobrać ze strony wpziom.pl/ebook-bezpieczenstwo. No i tutaj możemy go dodać do koszyka.
Czyli jak widzisz trafiliśmy na tę stronę tylko dlatego, że nie chcieliśmy czegoś wcześniej. I tutaj jest podsumowanie zamówienia i dalej się dzieje oczywiście klasyczny WooCommerce, nie? Więc jeśli korzystasz z WordPressa, no to wiesz, jak to wygląda. Zamówienia, no i tutaj masz zamówienia klientów. Więc przejdźmy do samego WPFunnels. Tutaj możemy tworzyć różne te leki, więc może też być ich kilka.
I możemy również ustawić, że jest coś takiego jak global funnels. No i wtedy ten lejek obowiązuje globalnie. Czyli każdy produkt jak dodamy z WooCommerce no to przechodzi przez ten lejek, czyli możesz to do wszystkich produktów WooCommerce dodać i możesz sobie zastąpić taką ścieżkę WooCommerce. I tutaj masz wszystko zwizualizowane, jak to po kolei wygląda. Więc tutaj mam landing. Ja będę teraz wszystko edytować w Gutenbergu, bo Gutenberga najbardziej lubię. Natomiast WPFunnel dobrze też współpracuje z Oxygen, Divi czy Elementorem, więc pokażę Ci na przykładzie Elementora pod koniec tego filmu. Jeśli chcesz od razu przeskoczyć do Elementora, to możesz teraz. Natomiast tych wszystkich opcji już drugi raz nie będę pokazywał, więc może poczekaj.
Dostosowanie lejków sprzedażowych
I tutaj kliknąłem przed chwilą podgląd to wiesz już jak to wygląda. A tutaj po prostu klikamy “Edytuj” i edytujemy wszystko dowolnie w Gutenbergu. Ten lending może wyglądać tak, jak sobie będziemy tego życzyli. I tutaj używamy akurat buttonów, które są od WPFunnels. I tutaj możemy oczywiście zadecydować, co ma być napisane w tym konkretnym buttonie. Możemy oczywiście podlinkować na sztywno do następnej strony, no bo tutaj każde to okienko ma swój jakiś przepisany link.
Za chwilę Ci pokażę ustawienia, gdzie zmieniamy te link. No i i dalej mamy np. checkout, więc w tym momencie klikamy koło zębate i mamy ustawienia. I tutaj dodałem, jaki produkt ma się wyświetlać, więc spośród wszystkich produktów wyszukujemy tutaj. Ja akurat mam kurs Gutenberg Kadence Pro i tutaj go dodaję. Mogę zmienić discount jaki jest, czyli rabat. Ja mam oryginal, ale też mogę mieć procentowy np. albo płaski, czyli sztywny. I wtedy np. wpisujemy 50 i nam się pomniejsza cena o 50 naszych jednostek. Ja mam akurat dolary w sklepie ustawione. Ja chcę, żeby to było tak. I to mi wszystko tutaj po prostu znika.
Możemy tutaj też kuponów promocyjnych używać i jeśli to nie są produkty cyfrowe, nawet jeśli są, to zależy, jak to sprzedajesz, to oczywiście możesz ustawić, że chcesz, żeby ktoś zmieniał liczbę danych produktów. Tu może być kilka produktów. Co ciekawe, na przykład napiszę Kadence, no i tu mam Kadence Conversion no i klikam “Add product” i wtedy mamy dwa produkty tutaj w koszyku, po kliknięciu dodaj. Podobnie z order bumpem, czyli to jest to, co było na początku w takim właśnie okienku i możemy tutaj więcej tych order bumpów dodać i ktoś może sobie zaznaczać, które po prostu chce.
Możesz wpływać na wygląd, masz aż dziesięć styli do wyboru, więc np. pierwszy wygląda w ten sposób itd. itd. Niektóre nie wyglądają za ciekawie. Mi się podoba bardzo 5. Tutaj możesz zmieniać kolor background. Na przykład jeśli to na maksa rzucać to – żółte .Ok. Lepiej żeby było zdjęcie ładnie wycięte. No ale to też i tak się mocno rzuca w oczy. “Main kolor” – tutaj mogą być kolory Twojej marki. Dziwna ta paleta kolorów niestety wyskakuje, to musisz sobie wszystko tutaj ręcznie przepisać RGB. No ale to nic. No i tutaj mamy teraz powiedzmy taki pomarańczowy, taki oczojebny żółty. Tutaj wpisujemy produkt, jaki chcemy, żeby był. Znowu z naszego sklepu się coś wybiera. Teraz zobacz, zniknęło. Ja chcę, żeby to był Kadence Conversion, więc wpisuję no i mam ustawiony image. Natomiast mogę też zmienić.
Mogę też zmienić liczbę, jaka się doda, jeśli tutaj zaznaczamy to. Ja chcę akurat 1. Oczywiście te wszystkie teksty mogę uzupełnić, no i też zmienić ich kolor. Więc ja akurat tutaj sobie napisałem “Jednorazowa oferta” i to pojawia się tutaj. “Jedno kliknięcie dzieli Cię od lepszych konwersji”, to sobie napisałem tutaj.
Oprócz tego “Możemy zrobić opis produktu”, więc jest tutaj dużo fajnych, ciekawych opcji jeśli chodzi o to okienko. Tak powiem Ci, że wygląda to żarówiaście, że nie da rady tego pominąć. No i znowu możemy zrobić sobie obniżkę, jeśli chcemy. Ja akurat tutaj zrobiłem procentową obniżkę, więc coś kosztuje 64,50. 50% od oryginal price. No i co ciekawe możemy też zastąpić tym produktem, produkt główny. Czyli mamy jakieś szkolenie basic, ale możemy dosprzedać szkolenie w wersji premium z jakimiś dodatkami. Jeśli to zaznaczmy, to w momencie, gdy ktoś się zdecyduje na to szkolenie czy ten produkt, to wtedy zastąpi mu produkt z koszyka. Bardzo ciekawa, bardzo ciekawa opcja. I w checkoucie to co Ci pokazywałem, można edytować praktycznie wszystkie pola, bo tutaj chcemy, żeby była nazwa firmy to wpisujemy, że status czyli ma być i że ma być obowiązkowe. Do tego możemy dodać pole klikamy “Add New Field”. No i teraz decydujemy w której sekcji ma być. Czy w płatności, czy dostawa, czy w sekcji dodatkowej. Tutaj uzupełniamy “Name, Label, Placecholder”, czyli to, co jest wpisane w danym okienku.
Walidacja jeśli ma być, bo jeśli to jest e-mail, no to chcemy, żeby np. występowała @. A jeśli to jest “Phon”, no to nie chcemy, że ktoś literki wpisywał, na tym polega walidacji, a w tym akurat konkretnym przypadku (no i w ogóle na tym polega). No i czy pole jest obowiązkowe i czy ma się wyświetlać w podsumowaniu zamówienia. Więc super, że możemy to dodać. No i niżej możemy zrobić tłumaczenia. Zamiast “Place Order” to “Złóż zamówienie”. Ok. No i teraz mam tutaj zrobiony, ten checkout. I teraz jak widziałeś czy widziałaś jest upsell po przejściu dalej. To wynika z tego, że mamy tutaj taką strzałkę i przejście tutaj. Za każdym razem mogę albo edytować, albo podejrzeć, albo zmienić ustawienia. Tutaj mam również dodany produkt. Decyduje o tym, jaka cena tego produktu jest. Tu niżej nie mamy opcji z tego względu, że w ustawieniach, do których przejdziemy, musimy zaznaczyć, żeby tworzyć pod zamówienie. My chcemy wszystko do jednego zamówienia wrzucić, więc nie ma tutaj dodatkowych opcji, ale można też zrobić to jako osobne zamówienia.
Natomiast najczęściej jest używany ten sposób, który ja właśnie pokazuję. No i teraz mamy wybór. Czyli jeśli “True”, to chcemy do “Thank you”. A jeżeli ktoś “Nie dziękuję”, to chcemy do “false”, więc tutaj podobna historia możemy zobaczyć “Downsell”. I w tym momencie mamy również takie same opcje jak w upsellu, więc to jest podobny tutaj szablon i podobnie to działa. Możemy oczywiście swoje dodawać kroki, tych kroków może być bardzo dużo. Tutaj możemy zrobić kolejny conditions -> tutaj, i wtedy strzałką -> tak. I znowu podobna historia jak tu była. Czyli tak/nie. I w momencie, gdy ktoś tutaj coś wybierze, trafia na stronę i potem na “Thank You”. Żeby to zamknąć, co ciekawe, muszę kliknąć prawym przyciskiem myszy i teraz zamykam. Czy jestem pewien? Tak. I teraz z powrotem strzałkę do “Thank You”. Więc tak wygląda mój lejek sprzedażowy.
WPFunnels – zbieranie leadów
To co jeszcze mogę tutaj kliknąć, to statystyki, żeby zobaczyć, ile osób przeszło ten lejek. Ja akurat go parę razy przechodziłem, więc sobie sprawdzałem różne rzeczy i tutaj mam dlatego takie statystyki. I tak jak mówiłem wcześniej, może być to ustawione globalnie do w ogóle koszyka WooCommerce.
Klikam “Save”. Tutaj mamy w opcji jeszcze integrację, ale w momencie, gdy nie mamy tych integracji włączonych w ustawieniach, to nam się tutaj po prostu nic nie pokaże. Więc przejdźmy do ustawień i sprawdźmy, co tu mądrego możemy ustawić. Jakiś tydzień temu twórcy wtyczki wprowadzili nową opcję. Możemy generować leady poprzez formularze. Jeśli sobie zainstalujesz tę wtyczkę w wersji płatnej, to masz takie szablony również do zbierania leadów, a nie tylko do sprzedaży. Tutaj to, co Ci mówiłem, największe page buildery obsługuje również ta wtyczka, oprócz Gutenberga.
Tutaj to na samym początku, jak zainstalujesz wtyczkę, możesz ustawić, ale możesz to oczywiście w każdej chwili zmienić. Ja sobie napisałem “Funnel Base – 1”. Tutaj nie ma znaczenia co napiszesz, I tutaj też nie ma znaczenia, co napiszesz, tylko po prostu to widać u góry. I w momencie gdy nie ma to żadnego wpływu na SEO, przeważnie z reklamy kierujemy ruch na taki lejek, no to tutaj nie musimy wpisywać jakichś konkretnych słów kluczowych czy czegoś podobnego. Tutaj to co Ci przed chwilą mówiłem, możemy budować kolejne zamówienia, jeśli ktoś coś dokupuje, ale my chcemy wszystko w jedno wrzucić.
Bramki płatności w lejkach sprzedażowych
No i teraz mamy opcję bramek płatności i moim zdaniem to jest największy zonk, jeśli chodzi o WPFunnels w Polsce. Z tego względu, że zobacz, to są wspierane bramki płatności i w Polsce jest tylko dostępny z tych bramek płatności Stripe no i on ma Przelewy24.
Więc jeśli masz Przelewy24, które współpracują ze Stripem , to możesz sobie taką bramkę ogarnąć. Jeśli nie, to będzie Ci działało to tylko trochę. Z tego względu, że możesz pokazywać albo tylko wspierane bramki płatności, możesz pomijać upsell/downsell dla nie wspieranych bramek płatności. Zakładamy na przykładzie: masz Tpay i masz Stripe. Jeśli masz Tpay Stripe to zaznaczasz sobie, że tylko się pokazuje Stripe no i wszystko Ci działa prawidłowo. Natomiast w momencie gdy ktoś wybierze Tpay, bo pokazujesz dwie, to wtedy nie przejdzie do tej strony upsell i downsell czyli w momencie gdy masz tylko Tpay to masz order bump, to Ci się pokazuje, ale upsell i downsell nie pokazuje, tylko od razu przechodzi do “Thank You” Page. Więc moim zdaniem to jest spory minus jeśli chodzi o WPFunnels. No i też możesz mieć w lejku darmowe produkty i wtedy te dodatki się nie pokazują.
Ja tylko się tutaj wetnę w film, bo to jak Karol z przyszłości, bo właśnie skończyłem nagrywać ten poradnik. Natomiast jeszcze odnośnie tych płatności Stripe to ja też mam konto w Stripe i bardzo łatwo je założyć w ogóle ze wszystkich bramek takich jak Tpay, PayU, to to było najprostsze założenie tego w Stripe, więc w opisie znajdziesz link do weryfikacji Twojej firmy, bo zawsze musisz zweryfikować, natomiast tam akurat tam trwa to chwilkę. No i możesz podpiąć sobie Stripe i mieć swoje płatności, te które masz w sklepie do tej pory i śmigać. Więc to taka jest wada. Ale można ją przeskoczyć akurat w przypadku tej wtyczki. No i Strip też się przydaje do subskrypcyjnych płatności, bo możesz to zrobić za pomocą PayU albo Stripe. Jeśli chcesz o płatnościach więcej, o subskrypcjach, jak zrobić płatności abonamentowe w swoim sklepie to daj znać w komentarzu i chętnie nagram o tym tutoriale. No i tyle mnie z przyszłości. Wracaj do tutorialu. Hejka.
To co jest fajne z kolei to to, że możemy śledzić tutaj kliknięcia, dodanie do koszyka, przejście do płatności. To jest bardzo fajne możemy, to połączyć również z Google Tag Manager. No i tutaj możemy wyłączyć analitykę dla poszczególnych ról np. wszystkich. Możemy również wyłączyć style motywu i może to całkiem działać inaczej w sensie, że nie bierze styli z motywu i nie myli się to z motywem po prostu, bo możemy mieć osobny landing page na to i nie musieć brać stylów z motywu i możemy wrócić do wcześniejszej instalacji. Mamy też integrację i tych integracji na ten moment jest tyle. Active Campaign, popularne dosyć, jeśli chodzi o Polskę. To jest MailPoet, czyli wtyczka do wysyłania newsletterów. No a tych dwóch dodatkowo nie znam. Tu pokazałaby się jeszcze automatyzacja Fluent CRM. Fluent CRM to jest wtyczka do budowania różnych automatycznych scenariuszy w WordPress. Ja bardzo ją lubię i używam. I w momencie, gdy ona jest zainstalowana, to wtedy ta integracja nam się pokaże. I to tyle, jeśli chodzi o opcje. Możesz oczywiście zbudować cały lejek od nowa.
Tworzenie lejków sprzedażowych w Elementorze
Możesz też to zrobić w Elementorze i właśnie taką opcję sobie stworzymy. Więc ja teraz przechodzę do panelu Smarthost. Jeśli klikniesz w link w opisie, to masz ten hosting sporo taniej. Więc jeśli chcesz tutaj go używać, to najlepiej przez ten link, który mam w opisie.
No i zaletą tego hostingu jest to, że ma takie narzędzie, które tworzy stagingowe wersje albo klonuje strony. Na pewnym etapie to jest to samo. Po prostu jeśli w stagingowej wersji coś zmienimy, to możemy przerzucić to na live. Czyli jeśli boimy się, że nasza strona wybuchnie, to robimy to na stagingu. Sprawdzamy, że wszystko jest ok. Czyli robimy to, czyli aktualizujemy, dodajemy coś. Jeśli wszystko jest ok, to przerzucamy na stronę, na której są nasi użytkownicy. I ja bym chciał, żeby to się nazywało tak -> funnelelementor. Tworzę szablon produkcyjny, więc to się tworzy dosłownie w parę sekund. No i mam gotowego klona. Wracam teraz tutaj do moich stron i mam funnelelementor. Chcę się zalogować, więc klikam tutaj login, jestem w kokpicie. No i teraz chcę zmienić ustawienia na Elementorowe właśnie. Klikam Elementor i chcę, żeby mi się pobrały wszystkie templates. Już są, więc teraz dostanę pewnie informację, że muszę zainstalować Elementora. “Add New Funnel”. No i właśnie mam kliknąć ” Installing and Activating Elementor”.
Kliknąłem tutaj w to, więc mam nadzieję, że mi się zainstaluje bez klikania-> wtyczki, dodaj nową, bla bla bla bla bla bla. Mamy już Elementora? Nie mam. Ciekawe, więc zobaczymy co się za chwilę stanie. Ok, odświeżyłem pulpit. Pojawił się tutaj Elementor, więc klikam “Add Funnel”. Chce korzystać z takiego. “Import” 5 kroków.
No i teraz pokażę Ci jak to można edytować w Elementorze. Ok. No i tak jak poprzednim razem w Gutenbrgu tylko tym razem będzie nam się otwierał Elementor. “Zestaw został usunięty”. “Odtwórz zestaw”. Odtworzyłem zestaw. O kurcze, jest grubo. Jak wiesz, ja nie jestem za bardzo Elementorowy, więc.. no, także tego. Chciałem po prostu pokazać, że z Elementorem to działa. Ok, klikam jeszcze raz. Jestem troszkę zszokowany tutaj Elementorem, ale spokojnie, to tylko Elementor. Tak się dzieję, nie wiem. Naprawdę chciałem w tym filmie pokazać, że można to po prostu edytować na Elemontorze, ale już sama czy sam widzisz, że strona zapierdziela. Przepraszam jestem uprzedzony po prostu. Ale można to robić też za pomocą Elementora. Tutaj mamy fajny “Start Now” i możemy edytować całą treść, jak tylko sobie życzymy, oczywiście w Gutenbergu również.
Tutaj mamy rzeczy, które możemy używać, jeśli mamy wersję Pro, trzeba zapłacić za licencję Elementorowi. No i WPFunnels mamy “Next step button”, czyli podobnie jak w Gutenbergu, tylko w Gutenbergu on się tu nie wyświetla i trzeba go pięknie ostylować. No i tutaj oczywiście zdecydować, gdzie ten button idzie, więc możesz również edytować ten WPFunnel w Elementorze. Niczym to się nie różni, no bo chodzi tutaj właśnie o schemat. Jeśli masz jakieś pytania, to napisz śmiało, a ja zapraszam Cię do obejrzenia o wtyczce Kadence Conversions, która również może pomóc Ci w sprzedaży i również może pokazywać fajne rzeczy po drodze, tylko jest troszkę bardziej intuicyjna i współpracuje z Gutenbergiem. Możesz wszystko zbudować w Gutenbergu, więc jest dużo prostsza w obsłudze niż WPFunnels. Ta wtyczka pojawi Ci się teraz właśnie na ekranie.
Jeśli było fajnie, albo jeśli jakiś inny fajny film jest na kanale, to subskrybuj i widzimy się w kolejnym filmie. Hejka!
Dołącz do darmowego kursu Szkoła Gutenberga i poznaj narzędzia, których używam do tworzenia stron internetowych dla klientów
Bycie na liście studentów Szkoły Gutenberga to szereg korzyści.
W newsletterze poruszamy się wokół trzech tematów.
Biznes
Poznasz sposoby na zarabianie pieniędzy dzięki WordPressowi.
Tworzenie stron
Nauczysz się budować strony. Nie potrzebujesz programistów i page builderów.
WordPress
Dowiesz się jak poruszać się swobodnie w świecie WordPressa.