Google Analytics Dashboard, czyli jak nie robić aktualizacji wtyczki

Google Analytics Dashboard, do niedawna bardzo lubiana przez użytkowników wtyczka WordPressowa, została zaktualizowana tak, że w krótkim czasie zdobyła ponad 500 1-gwiazdkowych recenzji. Co się stało?

Exact Metrics, właściciel najpopularniejszej wtyczki Google Analytics w repozytorium WordPress, wydał aktualizację, która usunęła darmową wersję wtyczki. Użytkownicy mogą jedynie wykupić płatną (co miesiąc) wersję. Co jeszcze bardziej irytuje, dowiadują się o niej z nachalnych, niemożliwych do zamknięcia reklam w panelu administracyjnym.

Google Analytics Dashboard – co po aktualizacji?

Na odzew społeczności WordPress nie trzeba było długo czekać. W ciągu tygodnia ocena wtyczki spadła z 4,5 do 2,5. Ten wynik może się jeszcze pogorszyć, bo ocenę wystawiło dopiero kilkanaście procent użytkowników powiadomionych o aktualizacji.

Google Analytics Dashboard ma ponad milion aktywnych instalacji – dla wielu osób było to wygodniejsze rozwiązanie niż instalacja GA za pomocą zmian w kodzie. Niektórzy komentujący wskazują na to, że w Exact Metrics brano pod uwagę, ilu użytkowników może się od nich odwrócić. Mimo to ruch ten był opłacalny ze względu na to, że niektórzy zdecydują się na płatną wersję.

Google Analytics Dashboard for WP by ExactMetrics meme

A jak u Ciebie? Wtyczka zaktualizowana?

Dodaj komentarz

Copy link
Powered by Social Snap