Google Analytics Dashboard, czyli jak nie robić aktualizacji wtyczki
Google Analytics Dashboard, do niedawna bardzo lubiana przez użytkowników wtyczka WordPressowa, została zaktualizowana tak, że w krótkim czasie zdobyła ponad 500 1-gwiazdkowych recenzji. Co się stało?
Exact Metrics, właściciel najpopularniejszej wtyczki Google Analytics w repozytorium WordPress, wydał aktualizację, która usunęła darmową wersję wtyczki. Użytkownicy mogą jedynie wykupić płatną (co miesiąc) wersję. Co jeszcze bardziej irytuje, dowiadują się o niej z nachalnych, niemożliwych do zamknięcia reklam w panelu administracyjnym.
Google Analytics Dashboard – co po aktualizacji?
Na odzew społeczności WordPress nie trzeba było długo czekać. W ciągu tygodnia ocena wtyczki spadła z 4,5 do 2,5. Ten wynik może się jeszcze pogorszyć, bo ocenę wystawiło dopiero kilkanaście procent użytkowników powiadomionych o aktualizacji.
Google Analytics Dashboard ma ponad milion aktywnych instalacji – dla wielu osób było to wygodniejsze rozwiązanie niż instalacja GA za pomocą zmian w kodzie. Niektórzy komentujący wskazują na to, że w Exact Metrics brano pod uwagę, ilu użytkowników może się od nich odwrócić. Mimo to ruch ten był opłacalny ze względu na to, że niektórzy zdecydują się na płatną wersję.
A jak u Ciebie? Wtyczka zaktualizowana?
Dołącz do darmowego kursu Szkoła Gutenberga i poznaj narzędzia, których używam do tworzenia stron internetowych dla klientów
Bycie na liście studentów Szkoły Gutenberga to szereg korzyści.
W newsletterze poruszamy się wokół trzech tematów.
Biznes
Poznasz sposoby na zarabianie pieniędzy dzięki WordPressowi.
Tworzenie stron
Nauczysz się budować strony. Nie potrzebujesz programistów i page builderów.
WordPress
Dowiesz się jak poruszać się swobodnie w świecie WordPressa.