automatyzacja zadań z firmie za pomocą zapier

Automatyzacje w biznesie – zwiększ efektywność Twojej firmy!

Biznes w 2025 roku – automatyzacja to moda czy już konieczność?

Czy jesteś już na takim etapie, że zakładasz swoją własną agencję? Zatrudniasz pracowników lub podwykonawców i ogólnie idzie coraz lepiej? Jeśli tak – gratki! Sam przeszedłem tę drogę – zaczynałem od samodzielnego ogarniania wszystkich spraw biznesowych, a teraz mam swoich ziomków, deleguję zadania, zajmuję się tworzeniem produktów cyfrowych, kursów i dobrego contentu – czyli tym, co mnie najbardziej jara!

Technologia i sztuczna inteligencja niesamowicie szybko się rozwijają – i żeby konkurencja nie zmiotła nas z planszy, musimy być na bieżąco, działać szybko i efektywnie. Dlatego uważam, że automatyzacja biznesu w dobie AI jest czymś, co może pomóc nam wyróżnić się na rynku – ale weźmy pod uwagę, że nasi konkurenci prawdopodobnie robią to samo ; )

Nieprzypadkowo wspomniałem o tym, że mam zespół i deleguję taski. Na czym opiera (lub przynajmniej powinna się opierać) współpraca? Moim zdaniem – na jasnej komunikacji i możliwie największym wyeliminowaniu nieporozumień i chaosu organizacyjnego. Wiadomka, wchodzi tutaj w grę czynnik ludzki – każdy z nas może popełnić błąd czy czegoś nie dopowiedzieć. Tutaj z pomocą przychodzi właśnie AI i automatyzacja 😀 Bez nich nie wybrażam już sobie mojej firmy.

Automatyczne Tworzenie Zadań – Zapier, Dysk Google, NiftyPM, Asana

Te narzędzia towarzyszą mi już długi czas i korzystam z nich właściwie codziennie – tak jak mój zespół. Pomagają w zarządzaniu projektami i właściwie niwelują do maksimum możliwość wystąpieniu błędu. Jak ułatwiają nam codzienną pracę?
logo Zapier

Zapier
Narzędzie do tworzenia scenariuszy automatyzacji

logo nifty

NiftyPM
Aplikacja do zarządzania projektami i komunikacji z zespołem oraz klientami

logo Asana

Asana
Alternatywa dla NiftyPM do tworzenia zadań i mierzenia czasu tasków

Google Drive logo

Usługa chmurowa oferowana przez Google, która umożliwia przechowywanie dokumentów

Zanim rzucisz się w wir poszukiwań konkretnych narzędzi, zatrzymaj się na chwilę – przeciez każde wdrożenie musi mieć sens i przynieść wymierną korzyść, prawda? Zastanów się, jakie manualne czynności są powtarzalne, nie wymagają kreatywnego podejścia (i nie chcesz więcej tracić na nie czasu ; )). Opowiem na przykładzie mojego filmu, do którego obejrzenia również zapraszam.

Co możemy zautomatyzować?

Przypisywanie zadań po dodaniu pliku na Dysk Google

Przesyłając pliki do edycji – na przykład surowe nagrania wideo na YouTube – możesz zautomatyzować proces powiadamiania zespołu o nowym zadaniu. Gdy plik jest dodany do konkretnego folderu na Dysku Google, Zapier może automatycznie utworzyć zadanie w aplikacji do zarządzania projektami, takiej jak NiftyPM lub Asana. Dzięki temu ziomek odpowiedzialny za edycję od razu wie, że plik jest gotowy do obróbki.

Powiadomienia o zakończonych zadaniach

Po zakończeniu edycji i zapisaniu zmodyfikowanego pliku na Dysku Google, można ustawić automatyczne powiadomienie mailowe lub zadanie,, które da znać, że plik jest gotowy do sprawdzenia. Takie rozwiązanie pozwala na bieżąco śledzić jak idą postępy w projekcie.

Tworzenie zadań na podstawie formularzy WordPress

Jeśli klient wysyła zapytanie lub zgłoszenie przez formularz na stronie WordPress, możesz automatycznie stworzyć nowe zadanie. Na przykład, jeśli formularz dotyczy instalacji licencji lub jakiejkolwiek innej usługi, Zapier może automatycznie utworzyć zadanie, a dane z formularza (np. typ usługi, termin realizacji) zostaną przekazane jako szczegóły zadania.

Automatyzacja w Zapier

Mimo że Zapier ma wersję darmową, która na sam początek wystarczy, (tu masz możliwość skonfigurować automatyzacje o dwóch krokach np. wyzwalacz i akcja) to przy złożonych procesach polecam płatną wersję. Dzięki temu można tworzyć bardziej rozbudowane przepływy pracy, które obejmują kilka kroków.

Jak skonfigurować automatyzację w Zapier?

Skrócony tutorial na podstawie procesu z filmu:

Krok 1. Ustawienie wyzwalacza

  • Zaloguj się do Zapier i kliknij „Create Zap”.
  • Wybierz Google Drive jako wyzwalacz.
  • Określ wyzwalacz, na przykład „Nowy plik w folderze”, który uruchomi automatyzację, gdy dodasz plik do wybranego folderu na Dysku Google.

Krok 2. Ustawienie akcji – zadanie w NiftyPM

  • Dodaj kolejną akcję i wybierz NiftyPM
  • Skonfiguruj akcję tak, aby automatycznie tworzyła nowe zadanie z informacją o przesłanym pliku. Możesz dodać szczegóły, takie jak nazwa pliku, data oraz priorytet zadania.

Krok 3. Powiadomienie e-mail

  • Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia mailowe, dodaj kolejną akcję, wybierając Email by Zapier lub inną aplikację e-mailową. Zapier wyśle Ci powiadomienie, gdy zadanie zostanie zakończone i plik będzie gotowy do sprawdzenia.

Make.com – kolejne genialne narzędzie z mnóstwem możliwości

To, co oferuje Make, może początkujące osoby przyprawić o ból głowy ; ) To narzędzie posiada mnóstwo opcji integracji i jeszcze więcej możliwości konfiguracji. Dodatkowo w bibliotece szablonów mamy gotowe do wykorzystania scenariusze – pewnie większość z nich nie będzie skrojona na miarę pod Twoje potrzeby, ale to dobry sposób, aby zacząć i poznać zasadę działania. Bez tego ani rusz ; )

Darmowa wersja w zupełności wystarczy, żeby ogarnąć podstawy. Cena za płatne plany jak dla mnie jest śmiesznie niska w stosunku do tego, jakie cuda można tam zrobić. Tworząc scenariusz automatyzacji w Make najczęściej używam Fluent Forms i Dysku Google – to pomaga mi np. uporządkować informacje od klientów, przesłane poprzez wypełnienie formularza na stronie. To narzędzie oszczędza mi przynajmniej kilkanaście godzin miesięcznie – a w końcu czas to pieniądz ; )

Więcej o Make.com opowiadam na YouTube – więc wbijaj śmiało ; )

Czy automatyzacje są dla wszystkich?

Oczywiście, że tak ; ) Łączenie ze sobą aplikacji to moim zdaniem jeden z najważniejszych skilli, którym możesz pozytywnie zaskoczyć swoich klientów ; )

Ty też możesz z tego korzystać! Wkurza Cię papierologia i przesyłanie faktur do księgowej? Zbuduj automatyzację, która wykorzysta np. filtowanie w mailu i automatycznie zbierze wszystkie dokumenty księgowe w jednym miejscu. Powiadomienia SMS, czasochłonne filtrowanie danych, żmudna analiza – to wszystko możesz powierzyć swojemu automatycznemu przyjacielowi.

To tylko przykłady. Tutaj chodzi przede wszystkim o uwolnienie Twojego czasu – który możesz przeznaczyć na rozwój biznesu – lub odpoczynek.

Skąd czerpać wiedzę?

Całkiem niedawno stworzyłem dwa produkty cyfrowe, których głównym tematem jest – a jakże ; ) – wdrożenie automatyzacji w biznesie. Jeśli tak jak ja zajmujesz się tworzeniem stron internetowych i masz problem z tym, żeby zebrać odpowiednie informacje i materiały od klientów, nie martw się – dobrze to znam ; ) Dlatego stworzyłem automatyczny brief, który w moim biznesie robi mega robotę. Przede wszystkim bardzo usprawnia proces tworzenia oferty. Oczywiście masz możliwość dostosowania wszystkiego pod siebie czy swoją firmę – daję Ci wędkę, a Ty śmiało eksploruj temat i nie bój się eksperymentować!

Automatyczny brief

Automatyczny brief
  • Kurs Automatyczny Brief (12 lekcji)
  • Gotowy szablon briefu do WordPressa
  • Gotowy szablon briefu do Google Docs w 3ech wersjach (strony, sklepy, platformy kursowe)
  • Gotowy szablon do Make.com
  • Wtyczka Fluent Forms Pro (bez licencji, aktualna wtyczka pro do pobrania)
  • Checklista automatyzacji Notion
  • Dostęp do platformy kursowej i wszystkich aktualizacji kursu produktów przez 1 rok

Inspiracją do stworzenia drugiego produktu było… zlecenie dla mojej klientki ; ) Dzięki wyzwaniom uczę sie wciąż czegoś nowego. W tym przypadku wdrożyłem automatyzację, w której użytkownik po zapisie na newsletter Mailerlite, dołącza do platformy kursowej Learndash. Brzmi skomplikowanie? Być może, ale wystarczy poznać odpowiedni schemat działania i go zrozumieć. Jeśli Cię to zaciekawiło – szczegóły znajdziesz niżej.

Poradnik Automatyzacji

Automatyzacja newsletter platforma kursowa
  • 4 lekcje na platformie kursowej
  • Uncanny Automator Pro
  • Fluent Forms Pro
  • Dostęp do platformy społecznościowej

Automatyzacja to inwestycja, która zwraca się poprzez lepszą organizację, efektywność i po prostu – radochę i satysfakcję z codziennej pracy : ) Sprawdź, jak wiele może wnieść do Twojego biznesu. A może już w Twojej głowie kłębi się mnóstwo pomysłów? Doskonale to rozumiem i chętnie poczytam, co fajnego planujesz!

Do następnego, elo!

Dołącz do darmowego kursu Szkoła Gutenberga i poznaj narzędzia, których używam do tworzenia stron internetowych dla klientów


Bycie na liście studentów Szkoły Gutenberga to szereg korzyści.
W newsletterze poruszamy się wokół trzech tematów.

Biznes

Poznasz sposoby na zarabianie pieniędzy dzięki WordPressowi.

Tworzenie stron

Nauczysz się budować strony. Nie potrzebujesz programistów i page builderów.

WordPress

Dowiesz się jak poruszać się swobodnie w świecie WordPressa.

Szkoła Gutenberga


Szkoła Gutenberga [cta - wpis]

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Ad21 sp. z o.o. z siedzibą w Grudziądzu newslettera zawierającego treści informacyjnych, marketingowych dotyczących portalu wpziom.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.